Mezoterapi, vücudun farklı bölgelerine uygulanabilen ve cildin vitamin ve minerallerle güçlenmesini sağlayan bir enjeksiyon işlemidir. Mezoterapinin amacı; cildi besleyen ve onaran bileşenleri doğrudan hücrelere ulaştırmaktır. Mezoterapi, çeşitli maddelerin ince uçlu iğnelerle cilde enjekte edilmesi esasına dayanır. Mezoterapi uygulamalarında amaca göre çok çeşitli vitamin, mineral, aminoasit, antioksidan ve kan dolaşımını artıran maddeler deri altına enjekte edilir. Hedeflenen bölgeye uygulanan mezoterapi ile herhangi bir sistemik yan etkiye neden olmadan derinin kollajen ve elastin üretimi artar, deri nemlenir ve yenilenir.

Mezoterapi hangi amaçlarla uygulanır?

Yüz-boyun-dekolte-el sırtı gençleştirmede (Mezolifting),

Saç dökülmesi, saçların geç uzaması, cansız saçlar, parlaklık ve hacim kaybında,

Selülit ve bölgesel yağlanma (Lipolitik Mezoterapi) tedavisinde uygulanır.

Mezoterapi uygulamalarında kullanılan malzemeler nelerdir?

Yüzde asıl olarak cildi yenileyen, nemlendiren, cilt kırışıklıklarında veya sarkmalarında etkili olan maddeler kullanılır.

Saç dökülmesi olanlarda ise kıl foliküllerini besleyen ve kıl yapısını güçlendiren çok çeşitli maddeler enjekte edilir. Saç dökülmesi olanlarda PRP ile kombine tedaviler daha başarılı sonuçlar vermektedir.

Selülit ve bölgesel yağlanma tedavisinde ise lipolitik mezoterapi adını verdiğimiz yağ dokusunu azaltan maddeler daha derin bölgelere enjekte edilir.

Mezoterapi kaç seans uygulanmalıdır?

Endikasyona göre değişmekle beraber mezolifting amaçlı 4-6 seans, saç dökülmesi ve selülit-bölgesel yağlanma şikayeti olanlarda ise ortalama 4-8 seans önerilir.

Ortalama seans aralıkları ise 10-14 gündür.

Mezoterapi’nin etkinliği ne kadar sürer?

Endikasyona göre 4-8 seans yapılan mezoterapi kürünün her yıl tekrarlanması önerilir. Ayrıca kür sonrası 3. ve 6. aylarda yapılan birer uygulama derideki kollajen üretimini artırır. Dolayısıyla bu dönemlerde mezoterapi tekrarlanabilir.

Mevsimsel saç dökülmesi şikayeti olanlarda Eylül-Ekim ayları veya Nisan-Mayıs aylarında işlemin yapılması önerilir. Ancak doğum sonrası görülen saç dökülmelerinde, erkek tipi saç dökülmesi olanlarda ve saç ekimi yapılan hastalarda yılın her dönemi mezoterapi yapılabilir. Mezolifting ve lipoliz amaçlı uygulamalar için de herhangi bir dönemsel kısıtlama yoktur.

Mezoterapi uygulaması nasıl uygulanır?

Mezoterapide amaca yönelik değişik uygulama teknikleri kullanılır. Saç ve yüz uygulamalarında genellikle 0,5-2 mm derinlik hedeflenir. Selülit ve bölgesel yağlanma sorunu olanlarda ise genellikle 4-13 mm derinliğe ulaşılarak yağ dokusunun azalması hedeflenir. Çok ince uçlu enjektörlerle yapılan işlem genellikle ağrısızdır. Ancak ağrı eşiği düşük hastalarda işlemden 15-30 dk önce topikal anestezik kremler uygulanabilir. İşlem, hedeflenen bölgenin genişliğine bağlı olarak ortalama 10-30 dk sürer.

Mezoterapi uygulaması sonrası nelere dikkat edilmelidir?

• Mezoterapi uygulanan bölgenin 4 saat yıkanmaması,
  • Tahriş yapma potansiyeli olan ürünlerin aynı gün kullanılmaması,
  • 24 saat güneş maruziyetinden kaçınılması önerilir.