PRP kişinin kendi kanının özel tüplere alınıp santrifüj edilmesiyle elde edilen trombositten zengin kısmın, yine kişinin kendisinin ihtiyaç duyulan alanlarına enjekte edilmesi şeklinde uygulanan bir tedavi yöntemidir. PRP ile elde edilen trombositten zengin plazma sayesinde uygulama yapılan alana normal dolaşımdaki trombositlerden çok daha yoğun miktarda trombosit ulaşmış olur. Trombositler, doku hasarının onarılmasında önemli role sahip kan hücreleridir. PRP ile amaç uygulanan bölgeye kan dolaşımı ile ulaşandan çok daha fazla sayıda trombositi verebilmektir. Normal bir pıhtıda %93 kırmızı kan, %6 trombosit ve %1 beyaz kan hücresi bulunur. PRP’de ise bu oran trombosit lehinedir. İyi bir PRP’de %93 trombosit, %6 kırmızı kan ve %1 beyaz kan hücresi bulunur. Elde edilen plazma ayrıca 7-30 kat artmış büyüme faktörü içerir. Günümüzde ortopedi, fizik tedavi, birçok cerrahi bölüm ve diş hekimliği PRP’i iyileşmeyi hızlandırmak için kullanmaktadır. Estetik amaçla ise hem yara iyileşmesinde hem de deriyi en doğal biçimde canlandırmada kullanılır.Büyüme faktörleri aracılığıyla kollajen uyarımı arttırılır. Hasarlanmış dokunun onarımı hızlanır. Bu nedenle PRP son yıllarda oldukça sık uygulanan, başarılı bir cilt gençleştirme yöntemidir.

PRP hangi amaçlarla uygulanır?

Cilt gençleştirme,

İnce çizgi giderme,

Elastikiyeti artırma,

Saç dökülmesi,

Kronik yara,

Akne skarları ve

Leke tedavisinde kullanılır.

Yara iyileşmesinde oldukça faydalıdır. Dolayısıyla deride kontrollü yara iyileşmesine neden olan her türlü işlem (lazer/diğer sistemler) sonrası etkinliği artırmada kullanılabilir.

Saç ekimi sonrası ekilen kıl foliküllerinin daha yüksek oranda tutmasına yardımcı olur.

PRP Nasıl Yapılır?

PRP tedavisinde kişinin kendi kan örneği kullanılır. Bu nedenle yan etkisi oldukça az olan bir işlemdir. Kişiden alınan kan örneği, laboratuvar koşullarında yoğunlaştırılır. Bunun için kan, santrifüj cihazından geçirilir. Santrifüjden sonra elde edilen plasma, platelet hücreleri bakımından 2 – 4 kat daha zengindir.

Yoğunlaştırılan plasma, kişinin tercihine göre yüzdeki belli bölgelere uygulanabilir. Böylece ciltte yenilenme süreci başlar. Cilt daha genç, sıkı, sağlıklı ve parlak bir görünüme kavuşur.

PRP uygulaması nasıl gerçekleştirilir?

PRP enjeksiyonu için kullanılan teknikler genel olarak mezoterapi uygulamasına benzerdir. Çok ince uçlu enjektörlerle yapılan işlem genellikle ağrısızdır. Ancak ağrı eşiği düşük hastalarda işlemden 15-30 dk önce topikal anestezik kremler uygulanabilir. Mikroenjeksiyon tekniği kullanılarak yapılacağı gibi dermapen-dermaroller, fraksiyonel lazer ve iğneli radyofrekans sonrası da deride oluşan küçük kanalcıklardan direkt verilebilir. İşlem, hedeflenen bölgenin genişliğine bağlı olarak ortalama 20-30 dk sürer

PRP kaç seans uygulanmalıdır?

PRP, cilt yenilemede 3-4 haftada bir 3-4 seans, saç dökülmesinde 3-4 haftada bir 3-6 seans önerilir.

PRP’nin etkinliği ne kadar sürer?

PRP uygulaması deriyi en doğal biçimde uyaran ve yenileyen sistemlerdendir. Ayrıca içerisindeki büyüme faktörlerinin de etkisiyle yeni kollajen üretimini tetikler. İlk seanstan sonra bile derideki ince çizgilerde ve lekelerde azalma gözlenir. Ancak bu etkinin uzun vadeli olması için kür tedavisi (3-6 seans) önerilir. Kür tedavisinin ise her yıl tekrarlanması yaşlanma sürecini yavaşlatır.

PRP uygulaması sonrası nelere dikkat edilmelidir?

PRP uygulanan bölgenin 12 saat yıkanmaması,

Tahriş yapma potansiyeli olan ürünlerin aynı gün kullanılmaması,

24 saat güneş maruziyetinden kaçınılması önerilir.